Hi, waar kunnen wij je mee helpen?

Bestellingen

Yay! Heb je gevonden wat je zocht? In enkel een paar klikken haal je je artikel(en) in huis:

stap 1: winkelmand
Plaats je artikel(en) in je winkelmand.

stap 2: gegevens

Vul je persoonlijke gegevens in (als je al ingelogd bent sla je deze stap over). Check bij de volgende stap even of je adres klopt.

stap 3: bezorgen
Kies jouw gewenste bezorg methode. 

stap 4: betalen
Kies een betaalwijze: iDEAL, Bancontact, Creditcard, PayPal, Belfius Direct Net, ING Home'Pay, Carte Bancaire, Overboeking, KBC/CBC-Betaalknop, SOFORT Banking, Cadeaukaart, Bitcoin, Paysafecard, Achteraf betalen via KLARNA en SEPA-incasso. Heb je een cadeaukaart of kortingscode? Gebruik de kortingscode dan bij het uitchecken. Betaal je met iDeal? Vergeet dan niet na je betaling op ‘Betaling afronden’ te klikken. Hierna kun je de bevestiging van je bestelling bekijken.

Op je factuur staat voor welke betaalwijze je hebt gekozen. Je kunt de PDF-facturen van je bestellingen downloaden bij "Mijn Bestellingen" in je account. Indien je vragen hebt kan je ons altijd een bericht sturen naar klantenservice@bariumbuizen.nl.

Weten waar jouw bestelling op dit moment is? Ga naar Bestellingen > 'bekijken'. Daar kun je de status van de bezorging bekijken. Zo weet je wanneer je pakket ons magazijn heeft verlaten en naar jou onderweg is of al bezorgd is.

Al onze bestellingen worden met een Track & Trace verzonden. Zodra je bestelling verzonden is, zal je een track & trace ontvangen via het e-mailadres dat je hebt ingevuld. Je kan je bestelling dan volgen door op de track & trace knop te klikken, die je rechtstreeks naar de website van DPD of GLS brengt. 

Heb je betaald met iDEAL? Dan kan het een half uur duren voordat je bestelling geplaatst is. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je na je betaling meteen je browser sluit en niet meer terugkeert naar onze shop.

is dit niet het geval, kijk dan welke situatie je herkent:

Bestelling niet zichtbaar, wel een orderbevestiging
Je bestelling staat nog niet bij Mijn Bestellingen, maar je hebt wel een orderbevestiging met bezorgdatum per mail ontvangen. Geen zorgen: je bestelling wordt uiterlijk een uur later zichtbaar.

Bestelling niet zichtbaar, orderbevestiging zonder bezorgdatum
Je bestelling staat nog niet bij Mijn Bestellingen en je hebt een orderbevestiging zonder bezorgdatum per mail ontvangen. Dan is je bestelling uiterlijk een dag later zichtbaar.

Bestelling niet zichtbaar, geen orderbevestiging
Je bestelling staat nog niet bij Mijn Bestellingen en je hebt ook geen orderbevestiging op de mail ontvangen. Dan hebben we ‘m helaas niet goed verwerkt. Plaats je bestelling opnieuw. Wel al betaald? Stuur ons dan een bericht met je gehele betaalbewijs. We storten het bedrag binnen vijf werkdagen terug.

De verkeerde maat of kleur gekozen, of gewoon spontaan van gedachten veranderd? Herkenbaar!

Annuleren doe je door ons een berichtje te sturen, dit kan via 'Mijn Tickets' in je account. Dit is de efficiëntste manier om met ons te communiceren, omdat alle vragen die je via Mijn Account stelt automatisch worden gekoppeld aan de bestel- en factuurinformatie van je account. Je kan ons ook een e-mail sturen naar klantenservice@bariumbuizen.nl.

Indien je bestelling al verzonden is kan je deze altijd meteen naar ons terugsturen. De retourkosten zullen dan helaas voor jou zijn. 

 

Heb je jouw bestelling niet op de afgesproken bezorgdag ontvangen? Check of je de bestelling wel onder Mijn Bestellingen ziet staan. Vaak zijn bestellingen helaas vertraagd bij PostNL. Bekijk hiervoor Waarom duurt de bezorging langer dan normaal? . Je kan ons ook een e-mail sturen naar klantenservice@bariumbuizen.nl

Bestelling niet zichtbaar

Heb je wel een orderbevestiging op je mail ontvangen? Wacht minimaal een uur en maximaal een dag af. Daarna moet de bestelling zeker zichtbaar zijn.Heb je geen orderbevestiging op je mail gekregen? Dan hebben we je bestelling helaas niet goed ontvangen. Plaats je bestelling opnieuw.Wel al betaald? Stuur ons dan een bericht met je gehele betaalbewijs. We storten het bedrag binnen vijf werkdagen terug.
Bestelling wel zichtbaar

Is je bestelling wel zichtbaar, maar heb je niks ontvangen? Het kan zijn dat een artikel onvoldoende op voorraad is. Volg de status via Mijn Bestellingen: ga naar 'bekijken'. Neem contact met ons op via Mijn Tickets op als je na twee werkdagen nog niks ziet.Indien je een track & trace hebt ontvangen kan je je bestelling volgen door op de track & trace knop te klikken, die je in de bevestigingsmail hebt ontvangen. 

Webwinkel Keur
Bij Barium winkel je veilig en betrouwbaar. De Webwinkel Keur garandeert dit. Voor het verzenden van gevoelige informatie (zoals je betaalgegevens), gebruiken we een beveiligde internetverbinding.

Hoe je dit ziet? Nou, de URL begint met https:// in plaats van het normale http://. De letter ‘s’ staat voor ‘secure’ (veilig). Bovendien zie je ook nog een klein slotje in de adresbalk staan en kleurt de adresbalk groen. Wanneer je bij ons shopt, zie je in de URL dus altijd: https://www.bariumbuizen.nl staan.


Bescherming persoonlijke gegevens

Wij gaan zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Alle pagina’s, dus ook de pagina’s waarop je je gegevens invult of bekijkt, zijn goed beveiligd. Dit zie je aan het slotje in de adresbalk en aan de URL die begint met https://.


Phishing voorkomen

Ons advies: houd je klantnummer, wachtwoord en andere Mijn wehkamp accountgegevens voor jezelf. Wij zullen je nooit via e-mail vragen om je persoonlijke gegevens. Gooi mailtjes die je niet vertrouwt meteen weg. Klik nooit op de links in deze zogenaamde phishing e-mails. Zo voorkom je dat er fraude kan worden gepleegd met internetbankieren, pinpassen, creditcards of jouw identiteit.

Meer informatie over phishing en wat je tegen phishing kunt doen vind je op www.veiligbankieren.nl.

Hoe oud moet ik zijn om te mogen bestellen? 
Ben je onder de 16 jaar? Vraag dan toestemming aan je ouders voordat je besteld. Voor onze shisha pennen, e-sigaretten, noodsignalen en veiligheidslont geldt een minimale leeftijd van 18 jaar. Bij het aankopen van één van deze producten ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en verklaar je minimaal 18 jaar te moeten zijn. 

Betaling

Bij ons kan je betalen met geld of met cadeaubonnen. En welke methode je ook kiest, je betaalt sowieso veilig.

Vooraf overmaken: met iDEAL of door het bedrag handmatig over te maken. Let er wel op dat je bestelling pas verzonden zal worden nadat je betaling ontvangen is.

iDEAL: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank

PayPal: je kan veilig betalen met PayPal naar info@bariumbuizen.nl 

Creditcard: het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je artikel is verzonden

Cadeaukaart: voeg bij de stap ‘Betalen’ een kortingscode of cadeauboncode toe. Je ziet vanzelf of je een restbedrag moet betalen.

In de kassa kun je één of meerdere cadeaubonnen verzilveren. Vul de code in die je van ons hebt gekregen om het bedrag te verrekenen met je bestelling. Je kunt het tegoed in één keer besteden of in delen. Als het saldo van je cadeaubon onvoldoende is om je hele aankoop te betalen, dan kun je het restbedrag bijbetalen op de manier die jij wilt.

Heb je een artikel retour gestuurd dat je vooraf hebt betaald? We storten het bedrag binnen vijf werkdagen na de verwerking van je retour terug op de rekening waarmee betaald is. Je krijgt twee mails van ons: een om je te laten weten dat we je retour hebben verwerkt en een zodra we het geld hebben teruggestort. Zodra het geld is teruggestort duurt het gemiddeld nog zo'n 1-5 werkdagen voordat dit verwerkt is door ons betalingssysteem Mollie.

Heb je geen e-mail van ons ontvangen? Dan is er waarschijnlijk wat mis gegaan. Dit kan bijvoorbeeld omdat je geen ordernummer bij je bestelling hebt gedaan. Indien je geen e-mail van ons hebt ontvangen neem dan contact met ons op.

Levering & Zending

Let op: ophalen kan alleen op afspraak. 

Ja zeker! Al het categorie 1 vuurwerk (met uitzondering van noodsignalen en veiligheidslont) moet opgehaald worden in Rotterdam. 

Je kan op afspraak je bestelling bij ons ophalen. Plaats hiervoor je bestelling zoals je normaal ook zou doen en kies voor de verzendmethode "Afhalen". Je bestelling moet vooraf betaald zijn of je kan gepast contant betalen bij de deur. 

Stuur ons voor het ophalen van je bestelling een bericht of een WhatsApp naar +31 6 29450744

Al onze bestellingen worden verstuurd met PostNL. Het categorie 1 vuurwerk moet opgehaald worden en zal niet met de post verzonden worden. 

Het groten deel van onze bestellingen zijn volgbaar via een Track & Trace code. Zo weet je altijd precies waar je bestelling is, wel zo makkelijk!

Bestel je als particuliere klant voor 17:00 uur en is het artikel direct leverbaar? Dan is het dezelfde werkdag nog verzonden en heb je het binnen 1-3 werkdagen in huis. Bestellingen vanaf 75.- bezorgen we gratis. Indien we iets niet op tijd kunnen leveren zullen we het je zo snel mogelijk laten weten. 

Indien je in het weekend besteld (zaterdag en zondag) zal je bestelling maandag pas verzonden worden. 

Soms bezorgen we iets later
Omdat je bijvoorbeeld voor het eerst bij ons bestelt of op een van de Waddeneilanden woont. Meer weten? Bekijk Waarom duurt de bezorging langer dan normaal? 

Je bestelling zal altijd in één pakket verstuurd worden. 

Wij verzenden al onze post via PostNL van maandag tot zaterdag. Over het algemeen wordt de post in Nederland, België, Duitsland en Luxemburg meestal de volgende werkdag bezorgd. 

Soms duurt bezorgen helaas iets langer dan normaal. Zie hieronder de redenen.

Soms is er een storing... 
We kunnen geen bestellingen klaarzetten als we te maken krijgen met een technische storing in ons magazijn. Bezorging op de volgende dag is dan niet meer haalbaar. Indien dit het geval is zullen wij je hierover informeren via e-mail. 

Bezorgadres op de Waddeneilanden
Op de Waddeneilanden bezorgen we - in verband met de bootovertocht - soms 1 à 2 dagen later dan de bezorgdag die je kiest in de kassa. 

Beperkte bereikbaarheid
De bezorgdag kan afwijken vanwege de bereikbaarheid van de binnenstad of bezorging op een camping.

Bezorging rond de feestdagen
De feestdagen kunnen van invloed zijn op de te kiezen bezorgdagen en tijdvakken in de kassa. Ook kan het door enorme drukte voorkomen dat we later bezorgen. 

Al onze bestellingen worden in één pakket verzonden. Indien je artikel(en) mist dan is er helaas wat fout gegaan. Staan de artikelen wel allemaal vermeld op de pakbon? Dan zou alles in het pakket moeten zitten.

Neem contact met ons op als dit niet het geval is, dit kan via Mijn Tickets. Dit is de efficiëntste manier om met ons te communiceren, omdat alle vragen die je via Mijn Account stelt automatisch worden gekoppeld aan de bestel- en factuurinformatie van je account. 

Indien je geen account hebt aangemaakt kan je ons ook altijd een e-mail sturen via klantenservice@bariumbuizen.nl, of ons contacteren via social media @bariumbuizen

Vermeld hierbij je ordernummer en het liefst een foto van de pakbon, zo kunnen wij je nog sneller helpen. Heb je verkeerde artikelen ontvangen? Neem hier dan ook een foto van en vermeld om welke product(en), variant(en) en hoeveelheden het gaat. 

Het komt helaas ook vaak voor dat er bestellingen vertraagd zijn bij PostNL. Bekijk hiervoor Waarom duurt mijn bestelling langer dan normaal?

Klik bij Mijn Bestellingen op 'bekijken'. Je kunt hier de status van je pakket bekijken. Het grotendeel van onze bestellingen, zowel enveloppen als pakketten, worden met een track & trace verzonden. In de bevestigingsmail kan je via de track & trace kijken waar de postbode zich bevindt. Kan je de status van je bestelling niet zien? Neem dan contact met de desbetreffende bezorgdienst op, zij kunnen je het beste helpen. 

Heb je de bel niet gehoord of was je onverwacht niet thuis? De bezorger laat een kaartje achter in je brievenbus. Hierop staat of het pakket op een andere dag wordt aangeboden of bezorgd is bij je buren. 

Retourzendingen

Je kan je gehele bestelling naar het volgende adres retour sturen. Vergeet niet om je ordernummer bij de bestelling toe te voegen, anders kunnen wij je niet crediteren.

Barium Buizen  
Kolk 108
3011MD
Rotterdam

Valt, zit of bevalt een artikel toch niet zo goed als je had verwacht? Neem de tijd om te bedenken wat je nou echt van die aansteker, dummy of trui vindt. Wil je iets retourneren? Laat het ons dan binnen 30 dagen weten. Daarna heb je nog eens 14 dagen om je product(en) retour naar ons terug te sturen. Je kan ons hiervoor een e-mail sturen naar retour@bariumbuizen.nl

Retour doorgeven
De kosten van een retourzending zijn voor jou, maar wel krijg je de verzendkosten terug die je in de eerste instantie betaald hebt.

Zorg ervoor dat het artikel in de oorspronkelijke verpakking zit (met de stickers erop). Dus als een artikel in een doos of zakje verpakt is, doe ‘m er dan weer omheen. Het categorie 1 vuurwerk, lont, fakkels en de noodsignalen kan alleen geretourneerd worden als dit ongeopend en ongebruikt is. Download ook ons retourformulier hier en voeg deze toe aan je bestelling. Alleen zo kunnen we je retour verwerken en je aankoop bedrag terugstorten.

Je kan je artikel(en) retour sturen naar (vergeet niet om het retourformulier toe te voegen):

Barium Buizen  
Kolk 108
3011MD
Rotterdam

 

Informatie rondom garantie
Je hebt het recht om je bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via Mijn Tickets. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Indien het product gebruikt of geopend is is, zoals bij het categorie 1 vuurwerk, de noodsignalen, de shisha pennen en het lont, is dit niet meer te retourneren. 

Retour Formulier Downloaden

Zodra we je retourartikel hebben verwerkt (dit duurt maximaal vijf werkdagen), laten we je dit via e-mail weten. We storten we het bedrag binnen vijf werkdagen na de verwerking van je retour terug. Je ontvangt ook een mail over de terugbetaling. Zodra het geld is teruggestort zal het gemiddeld nog 1-5 werkdagen duren voordat deze betaling verwerkt is. 

Herken je bovenstaande situaties niet? Neem dan contact met ons op via retour@bariumbuizen.nl

Je mag artikelen binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Zonder reden. Dat is jouw ‘herroepingsrecht’. Binnen de zichttermijn kun je het artikel rustig bekijken en/of passen zoals je in een winkel ook zou doen. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.

De herroepingstermijn verloopt 30 dagen na de dag dat:

je bestelling bij je bezorgd is volgens de track & trace code


Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door: 

je retour op onze site

Je kunt het artikel alleen terugsturen als:

het artikel compleet is. het in de - voor zover mogelijk - originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.*

*Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.


Retourneren is niet mogelijk voor:

Categorie 1 vuurwerk, lont, fakkels en noodsignalen die al gebruikt zijn.Categorie 1 vuurwerk dat uit de verpakking is gehaald.


Retourformulier
Je kunt je retour doorgeven door contact met ons op te nemen. Je mag ook het retourformulier gebruiken om een artikel te retourneren. Dit is niet verplicht; ook zonder het formulier geldt je herroepingsrecht. Vergeet niet om je ordernummer toe te voegen bij je bestelling, anders kunnen we niet het geld retourneren.

Terugbetalingen
Je krijgt een mail zodra we je retour hebben verwerkt. We storten het bedrag terug binnen vijf werkdagen na de verwerking van je retour (dit duurt gemiddeld zo'n vijf werkdagen).

We betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel hebt afgerekend. 

Op alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren. Ook als je artikel kapot bezorgd is is of al binnen de zichttermijn van 14 dagen stuk is gegaan. 

We hebben maar twee dingen nodig: je aankoopbewijs (dit is de orderbevestiging die je van ons hebt ontvangen) en een duidelijke omschrijving van wat er mis is. Het liefst ontvangen wij ook nog een foto en-/of video waarop de schade duidelijk te zien is. Hoe meer informatie je ons geeft, hoe sneller wij je kunnen helpen! 

Neem contact met ons op over de reparatie/vervanging van je artikel of de terugbetaling van het aankoopbedrag. Dit kan via Mijn Tickets. Dit is de efficiëntste manier om met ons te communiceren, omdat alle vragen die je via Mijn Account stelt automatisch worden gekoppeld aan de bestel- en factuurinformatie van je account.

Indien je geen account hebt kan je ons ook een e-mail sturen naar klantenservice@bariumbuizen.nl. Vergeet niet om je ordernummer (bijvoorbeeld ORD01234) te vermelden in de e-mail. 

Marketing

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om Barium Buizen te verbeteren.  Als jij denkt te hebben wat wij zoeken, stuur ons dan een e-mail naar marketing@bariumbuizen met je social media naam, aantal volgers, je voorstel en een link naar je kanaal. Dit geldt voor zowel instagram, Facebook en Youtube kanalen.

Voor Instagram geldt er een minimum van 3.500 volgers en voor Youtube een minimum van 7.500 subscribers.

Daarnaast zijn wij ook altijd opzoek naar nieuwe Social Media sterren die met ons een product(lijn) zouden ontwerpen. Ook hiervoor ontvangen wij graag je social media naam, aantal volgers, je voorstel en een link naar je kanaal. 

Wij maken geen uitzondering op het aantal volgers, gelieve ons dan ook niet contacteren als je niet aan deze eisen voldoet. Daarnaast vragen wij ook om een bewijs van eigendom van het account. Indien je dit niet kan leveren gelieve ons ook niet te contacteren. 

Jazeker! Wij zetten met alle plezier je unboxing op onze website. Stuur ons hiervoor een e-mail naar marketing@bariumbuizen.nl met de link. 

Jazeker! Stuur ons hiervoor ook een e-mail naar marketing@bariumbuizen.nl met een link naar je kantaal, je aantal volgers, je idee en waarom je goed bij ons merk past. 

Bel of WhatsApp ons

+31 6 29450744

Niet een fan van bellen? Mail ons!

klantenservice@bariumbuizen.nl